دلیل حرمت گوشت خوک از زبان شبکه "من و تو"

دلیل حرمت گوشت خوک از زبان شبکه "من و تو"

به‌خاطر این می‌گویند گوشت خوک حرام است که خوک آشغال و خیلی چیزهای دیگر می‌خورد. آن وقت این گوسفندهایی که هر روز کیلو کیلو آشغال می‌خورند گوشتشان حلال است؟
به گزارش سراب به نقل از جام نیوز، مجری شبکه "من و تو" در یکی از برنامه‌های این شبکه بعد از نشان دادن تصویری از گوسفندان که در لابه لای زباله‌ها بودند گفت: «به‌خاطر این می‌گویند گوشت خوک حرام است که خوک آشغال و خیلی چیزهای دیگر می‌خورد. آن وقت این گوسفندهایی که هر روز کیلو کیلو آشغال می‌خورند گوشتشان حلال است؟»

شایان ذکر است که هیچکدام از بزرگان دین اسلام دلیل حرام بودن گوشت خوک را آشغال خوردن این حیوان ندانسته‌اند بلکه دلیل این حکم را دستور خداوند متعال می‌دانند و اگر هم در جایی چنین چیزی در مورد حرام بودن استفاده از گوشت خوک شنیده شود تنها علت احتمالی این حکم است نه دلیل آن.

بارها اتفاق افتاده است که در مهمترین برنامه‌های این شبکه استفاده از گوشت خوک ترویج شده است؛ بنابراین با توجه به سخنان این مجری این سوال پیش می‌آید که آیا شبکه من و تو در پی آن است که با مطرح کردن چنین حرف‌هایی ترویج استفاده از گوشت خوک در برنامه‌های این شبکه را توجیه کند و حکم شرعی عدم استفاده از گوشت خوک را با حرف‌هایی بی‌اساس زیر سوال ببرد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد