فیس‌بوک و توئیتر؛ خطرناک‌تر از مواد مخدر!

فیس‌بوک و توئیتر؛ خطرناک‌تر از مواد مخدر!

تحقیقات جدید نشان می دهد، عادت بد ورود مداوم به شبکه‌های اجتماعی منجر به اعتیادی می‌شود که حتی از اعتیاد به مواد مخدر و سیگار نیز خطرناک‌تر است.
به گزارش سراب، نوشتن یک توئیت روی "توئیتر" حتی اگر دیر وقت باشد یا کلیک روی "می پسندم" در کنار پست یک دوست روی "فیس‌بوک" در اداره و در اوج کار، عادتی است که به اعتقاد محققان مدرسه بازرگانی "دانشگاه شیکاگو" ترک آن از ترک اعتیاد به مواد مخدر، سیگار و الکل دشوارتر است.

این تحقیق با کنترل آرزوها و تمایلات 205 بزرگسال کاربر شبکه‌های اجتماعی و با ثبت مجموع 7 هزار و 827 نشانه مبنی بر تمایلات و خواسته های هر یک از آن‌ها به این نتیجه دست یافت.

این بررسی‌ها نشان داد که هرچند خوابیدن، بزرگترین و قویترین خواسته این افراد بود اما تمایل به استفاده از دستگاه‌های ارتباطات چندرسانه ای در این افراد بسیار بالا و انکارناپذیر بود.

درحقیقت، در تصور عمومی، سیگار و الکل موادی هستند که به شدت اعتیادآور به نظر می رسند این درحالی است که نتایج این تحقیق نشان می دهد تمایلات مرتبط با این دو ماده نسبت به سایر خواسته ها به ویژه خوابیدن و دسترسی به شبکه های اجتماعی بسیار ضعیف هستند.

منبع: مهر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد