دهه بزرگداشت امام علی‎النقی در فضای مجازی + پیام صوتی پناهیان

دهه بزرگداشت امام علی‎النقی در فضای مجازی + پیام صوتی پناهیان

احساس کردیم در راستای معرفی ابعاد وجودی این امام همام از طرف ما کم کاری صورت پذیرفته است و معارف این امام عزیز آنگونه که بایسته و شایسته است در جامعه و به خصوص در فضای مجازی بیان نشده است.
به گزارش سراب، جمعی از فعالان فضای مجازی با هدف نشر معارف اسلامی اقدام به برگزاری "دهه بزرگداشت امام علی النقی‌علیه‌السلام در فضای مجازی" کرده اند. در بیانیه این فعالان فضای مجازی در رابطه با هدف از برگزاری این دهه آمده است:
 
جمعی از کاربران فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با توجه به ضرورت و اهمیت نشر معارف اهل بیت علیهم السلام در فضای مجازی تصمیم گرفتیم که از امکانات این فضا در راستای رسالت خود برای جامه عمل پوشاندن به این هدف مقدس استفاده کنیم.
 
 با توجه به این هدف به پیشنهاد جمعی از کاربران تصمیم گرفتیم که دهه ای را به عنوان "دهه بزرگداشت امام علی النقی‌علیه‌السلام در فضای مجازی" معرفی کنیم تا در این دهه تمرکز فعالیت های خودمان را بر روی این هدف بگذاریم.
 
انتخاب امام علی النقی برای شروع این حرکت به این دلیل بود که احساس کردیم در راستای معرفی ابعاد وجودی این امام همام از طرف ما کم کاری صورت پذیرفته است و معارف این امام عزیز آنگونه که بایسته و شایسته است در جامعه و به خصوص در فضای مجازی بیان نشده است.
 
اعتقاد ما بر این بود که این حرکت باید حرکتی جامع باشد که طی آن تمام افرادی که به این هدف معتقد هستند بتوانند در زمینه توان و تخصص خود سهمشان را در عملی شدن این هدف ادا کنند.
 

با توجه به این امر با هماهنگی هایی که با دوستان خود در برخی خبرگزاری ها، سایت های خبری و تحلیلی، نهادهای تولید محتوا و افراد توانمند در تولید محتوا داشتیم این دوستان ضمن استقبال از این ایده تعهد کردند که به اندازه توان خود در این دهه محتوا در رابطه با امام دهم تولید کرده و نیز محتواهای تولید شده را بازنشر کنند.
 
بی تردید محتواهای تولید شده در قالب هایی چون حدیث، زندگی نامه و روایات، پوستر، کلیپ، دل‌نوشته، عکس و تحلیل زندگی امام هادی‌علیه‌السلام  و نیز محتواهای تولید شده به زبان هایی غیر از زبان فارسی از سوی کاربران فضای مجازی باز نشر خواهد شد.
 
انشاالله تصمیم داریم که در هئیتی که روز شهادت امام هادی به وسیله فعالان مذهبی فضای مجازی برگزار خواهد شد، محتواهای تولید شده و تجمیع شده را در قالب مکتوب یا به صورت نرم افزار ارائه کنیم.
 
شایان ذکر است که این حرکت با استقبال فعالان فضای مجازی، کاربران شبکه های اجتماعی، بلاگرها، خبرگزاری ها و سایت های خبری و تحلیلی مواجه شده است.
 
اطلاعات بیشتر در رابطه با این حرکت در آدرس اینترنتی http://www.afsaran.ir/imamhadi موجود است.

 پیام صوتی حجت الاسلام علیرضا پناهیان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد