انجمن حجتیه | جدایی دین از سیاست

گذشته از علت شکل‌گیری انجمن حجتیه آنچه که با قاطعیت می‌توان گفت این است که انجمن برخلاف حرکت اسلام سیاسی و انقلابی حرکت کرده و با جدایی دین از سیاست نیروی خود را مصروف عوامل فرعی کرده از مبارزه با اصل و ریشه فساد غافل ماند و به همین جهت مورد استقبال دربار قرار گرفت.

اساس‌نامه انجمن دارای یک فصل، دو ماده، هشت بند و دو تبصره بود ؛  تبصره یک عبارت است از اینکه، هدف انجمن تا ظهور قائم موعود غیرقابل تغییر است. در تبصره دو آمده است : " انجمن به هیچ وجه در امور سیاسی مداخله نخواهد داشت و نیز مسئولیت هر نوع دخالتی را در زمینه سیاسی که از طرف افراد منتسب به انجمن صورت می گیرد بر عهده نخواهد داشت. "



منبع : مرکز اسناد انقلاب اسلامی ، جریان شناسی انجمن حجتیه


سایز بزرگتر تصویر (کلیک کنید)



نظرات 1 + ارسال نظر
خدمتگزار313 یکشنبه 4 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:34 ق.ظ

سلام برادر چفیه
بنده هم موافق نظرات شما در مورد انجمن حجتیه بودم.
اما وقتی سوال و پاسخ ها رو مطالعه کردم به مرجع تقلیدم آقای علوی ایمیلی زدم و از فعالیت های این گروه و شرکت در جلساتشان نطرخواهی کردم
که ایشون پاسخ دادن: شرکت در این فعالیت ها و جلسات هیچ مانعی ندارد.و تایید کردند.
حال دید من نسبت به انجمن و مطالب وبلاگ شما و تمامی سایتهایی که به انجمن تهمت میزنن ، عوض شد.

سوال بنده از شما و تمامی کسانی که این گونه قضاوت میکنند این است که ایا دید مراجع نسبت به اینگونه مسایل بازتر و وسیعتر است یا شما و امثال شما.؟؟؟؟

ممنونم که باعث ایجاد پیگیری در من شدید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد