"هفته جهانی محکومیت توهین به مقدسات ادیان‌ توحیدی" برگزار می‌شود

"هفته جهانی محکومیت توهین به مقدسات ادیان‌ توحیدی" برگزار می‌شود

ما "فدائیان امام علی النقی" در عرصه فضای مجازی بنا داریم تا انشاءالله از 30 اردیبهشت تا 5 خرداد ماه را به عنوان هفته جهانی محکومیت توهین به مقدسات ادیان توحیدی نام‌گذاری کنیم.
به گزارش سراب، جمعی از کاربران فضای مجازی اقدام به برگزاری "هفته جهانی محکومیت توهین به مقدسات ادیان توحیدی" در فضای مجازی کردند.

جمعی از کاربران فضای مجازی در بیانیه آغاز حرکت خود آورده اند: ما جمعی از کاربران فضای مجازی با توجه به گسترش برنامه ریزی شده و مدیریت شده توهین به مقدسات ادیان توحیدی در فضای مجازی تصمیم گرفتیم تا با فعالیت های خود جامعه جهانی را از این خطر و تبعات آن آگاه سازیم، این حرکت خزنده با توهین به کلام الله، پیامبران، ائمه و شخصیت های مقدسی همچون حضرت مریم سلام الله علیها سعی در انتشار ضلالت دارد و ما هم با توجه به کلام مقام معظم رهبری سعی داریم تا از این بستر فضای مجازی برای انتشار هدایت استفاده کنیم.

ما "فدائیان امام علی النقی علیه السلام" با کمک خبرگزاری ها، سایت ها و وبلاگ های فعال در عرصه فضای مجازی بنا داریم تا انشاءالله از تاریخ 30 اردیبهشت تا تاریخ 5 خرداد ماه را به عنوان هفته جهانی محکومیت توهین به مقدسات ادیان توحیدی نام‌گذاری کنیم و در این هفته که منتهی به روز شهادت امام علی النقی علیه السلام است، با تمام توان به تولید محتوا در قالب های مختلف در رابطه با این حرکت خواهیم پرداخت.

در این حرکت که در ادامه برگزاری دهه بزرگداشت امام علی النقی در فضای مجازی است باز هم اهتمام جدی به انتشار معارف اهل بیت علیهم السلام و به خصوص امام علی النقی علیه السلام خواهیم داشت، بی تردید مهمترین و موثرترین راه برخورد با این "حرکت خزنده و مدیریت شده توهین به مقدسات" نشر معارف اهل بیت و پیامبران الهی است که البته توجه به این راه هرگز به معنی نفی راه های دیگر نخواهد بود.

خاطرنشان می شود، سوژه روز هفته جهانی محکومیت توهین به مقدسات ادیان توحیدی در شبکه اجتماعی "افسران" برای تجمیع این محتواها در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است، تاکنون خبرگزاری های نسیم و دانشجو، روزنامه وطن امروز، شبکه اجتماعی افسران، سایت های خبری جهان، رجا، فردا، مشرق، خبرنامه دانشجویان، صراط، شفاف، بی باک، 598، پیمانه، وبلاگ نیوز، مجلس نهم، بهدخت، دی نیوز، تازه، وب خبر، تریبون، امت نیوز، زنان پرس و قاصد نیوز، سایت تحلیلی تبیینی برهان، سایت آوینی، تشکل حزب الله سایبر و جبهه وبلاگی غدیر به این حرکت پیوسته اند.
 
اطلاعات مربوط به این حرکت در آدرس اینترنتی http://www.afsaran.ir/jonbesh موجود است.

منبع: ندای انقلاب

خانم، روسری ات را بردار!

شبکه من و تو؛

خانم، روسری ات را بردار!

داور مسابقه با اشعاری سخیف، نوع پوشش این شرکت کننده را مورد تمسخر قرار داد و خطاب به این شرکت کننده از وی خواست تا خودش را پشت چادر و حجاب نپوشاند.
به گزارش سراب، در یکی از برنامه های طنز شبکه "من و تو" که در قالب مسابقه خوانندگی پخش می شود، مردی که در نقش یک زن و به عنوان شرکت کننده ای از ایران و با پوشش روسری در این مسابقه شرکت کرده بود، مورد اعتراض داور مسابقه قرار گرفت.

داور مسابقه با اشعاری سخیف، نوع پوشش این شرکت کننده را مورد تمسخر قرار داد و خطاب به این شرکت کننده از وی خواست تا خودش را پشت چادر و حجاب نپوشاند.

داور این مسابقه در اشعار خود با توهین هایی زشت به حجاب اسلامی، ضمن "لچک" خواندن روسری، این شرکت کننده را به کشف حجاب و دورانداختن روسری تشویق کرد و از او خواست در برابر قانون حجاب جمهوری اسلامی مقاومت کند و زیربار اجرای این قانون نرود.

درحالی این شبکه با لچک خواندن حجاب، پوشش زنان ایران را به سخره می گیرد که چندی پیش، من و تو در یکی از برنامه های خود ضمن تمسخر زنان محجبه ایرانی، آنها را "گونی پوش" لقب داد.

شبکه من و تو که به دلیل ترس از دست دادن مخاطبانش، در ابتدا باورهای مردم ایران را غیرمستقیم به سخره می گرفت، اخیرا با کنار رفتن اهداف پشت پرده اش ساختارشکنی هایش را افزایش داده است.

منبع: جام نیوز

تحریف تاریخ با گوگل!

تحریف تاریخ با گوگل!



کارتون (فرهاد بهرامی)

حدود نیمی از فیس‌بوکی‌ها روی تبلیغات کلیک نمی‌کنند

حدود نیمی از فیس‌بوکی‌ها روی تبلیغات کلیک نمی‌کنند

در آستانه عرضه سهام فیس‌بوک در بورس، نتایج یک بررسی چالش جدیدی برای بخش تبلیغات این شرکت به وجود آورد.
به گزارش سراب، موسسه "گرین لایت" در تازه‌ترین بررسی خود به این نتیجه رسید که 44 درصد از کاربران فیس‌بوک به هیچ عنوان روی تبلیغات این شبکه اجتماعی کلیک نمی‌کنند. بر این اساس، این تعداد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند که هرگز بر روی تبلیغات کنار صفحه‌های فیس‌بوک کلیک نمی‌کنند. در همین حال 30 درصد از شرکت‌کنندگان عنوان کرده‌اند که در خصوص اطلاعات شخصی خود به هیچ‌عنوان به فیس‌بوک اعتماد ندارند.

اما از دیگر نتایج این نظرسنجی این بود که شرکت‌کنندگان فیس‌بوک را سومین وب‌سایت محبوب خود پس از گوگل و یوتیوب معرفی کردند. همچنین 50 درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که از فیس‌بوک برای اشتراک‌گذاری تصاویر، ارتباطات اجتماعی و ارتباط با دوستان و اعضای فامیل خود استفاده می‌کنند.

منبع: ایسنا

ریشه هتاکی‌ها کجاست؟

وبلاگ "دست نوشته‌های یک دانشجو"؛

ریشه هتاکی‌ها کجاست؟

این هتاکی‌ها سیر طبیعی جریانی است که بیش از 100 سال قبل و همزمان با ورود روشنفکری به ایران کلید خورده است.
سراب- اهانت به مقدسات شیعه، موضوع تازه ای نیست. چه از صدر اسلام که در برابر امام معصوم علیه السلام فحاشی می کردند، چه در دوران بعد از آن و چه در سده اخیر.

۴ سال قبل زمانی که "اکبر گنجی" رسما مهدویت را منکر شد و سلسله اباطیل جدیدی را تحت لوای روشنفکری مطرح کرد، مطلبی نوشتم که به بررسی سیر تاریخی و فکری توهین به مقدسات شیعه پرداخته شده بود. در ادامه آن مطلب نیز به نقش برخی انجمن های به اصطلاح اسلامی در برخی دانشگاه ها و حمایت مستقیم و غیر مستقیم آنها از این روند اشاره شد.





ادامه مطلب را بخوانید
ادامه مطلب ...

گوگل: هرگز نام خلیج فارس روی نقشه ما نبوده و از این پس هم نخواهد

گوگل: هرگز نام خلیج فارس روی نقشه ما نبوده و از این پس هم نخواهد بود!

اقدام ما مبنی بر عدم درج نام خلیج فارس روی نقشه، کاملا غیر سیاسی است و اظهارات مقام ایرانی مبنی بر آن‌که گوگل نام خلیج فارس را حذف کرده، کاملا اشتباه است.
به گزارش سراب، "رامین مهمانپرست"، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد که در صورت استفاده "گوگل" از واژه های جایگزین برای "خلیج فارس" از این موتور جستجو شکایت خواهد کرد.

یک سخنگوی گوگل در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: «سرویس نقشه گوگل پیش از این هرگز نام خلیج فارس را بر روی نقشه درج نکرده بود.»

وی در پاسخ به این سئوال که "آبا توجه به تهدید شکایت ایران، گوگل نام خلیج فارس را روی نقشه می  گذارد؟" گفت: «هیچ برنامه ای برای درج عنوان خلیج فارس بر روی نقشه نداریم.»

همچنین، یک منبع آگاه در گوگل گفت: «اقدام ما مبنی بر عدم درج نام خلیج فارس بر روی نقشه، کاملا غیر سیاسی است و اظهارات مقام ایرانی مبنی بر آنکه گوگل نام خلیج فارس را حذف کرده، کاملا اشتباه است.»

با افزایش نگرانی در خصوص امنیت ناوگان های دریای آمریکا، گوگل آماده ردیابی تمام کشتی های جنگی دنیا از طریق سرویس "نقشه" خود است.

بر اساس این گزارش، موتور جستجوی گوگل هویت و مشخصات تمام کشتی های موجود در دریا را از طریق گوگل نقشه در اختیار دولت آمریکا قرار می دهد.

یک منبع نظامی گفت: «اهمیت سرویس ویژه گوگل در نمایش کشتی ها نیست بلکه آمریکا می تواند از طریق آن زیر دریایی ها را ببیند.»

منبع: انتخاب