تسلیحات سایبری جدی‌ترین تهدید برای اینترنت است

تسلیحات سایبری جدی‌ترین تهدید برای اینترنت است

مدیرعامل کسپراسکی جنگ‌های سایبری را بزرگترین تهدید فراروی اینترنت دانست و آن را محکوم کرد.
به گزارش سراب به نقل از آیریش تایمز، "یوجین کاسپراسکی" مدیرعامل موسسه امنیتی روسی کاسپراسکی در مورد تهدیدات قریب الوقوعی که کاربران اینترنت و خدمات سایبری را تهدید می کند، هشدار داد.

وی جنگ های سایبری را بزرگترین تهدید فراروی اینترنت دانسته و آن را محکوم کرده است.

به اعتقاد وی نبردهای سایبری و مجازی تا بدان حد خطرناکند که تهدیدات خطرات قدیمی تری مانند جرائم و جنایات سایبری و همین طور نگرانی های مربوط به نقض حریم شخصی را به حاشیه می رانند و به جدی ترین معضلی که بقا و آینده وب را تهدید می کنند، مبدل شده اند.

وی که در نمایشگاهی در استرالیا سخن می گفت، افزود: «سلاح های سایبری می توانند آسیب ها و مشکلات فیزیکی به بار آورند و به اندازه سلاح های سنتی مرگ آور باشند. این سلاح ها را می توان با برنامه ریزی علیه هر کشوری به کار گرفت، زیرا امروزه در همه کشورها از رایانه ها و شبکه های رایانه ای استفاده می شود. تنها کافی است اشخاص متخصص را با انگیزه های غلط به کار گرفت.»

مدیر عامل کاسپراسکی تنها راه مقابله با حملات سایبری را اتحاد کشورها به منظور مقابله با حامیان تهاجمات مجازی و عقد قراردادهای بین المللی علیه استفاده از تسلیحات سایبری دانست. وی افزود: «به نظر من راه حال دیگری برای این مشکل وجود ندارد و همان طور که برای مقابله با سلاح های هسته ای، شیمیایی و بیولوژیک تفاهم نامه ها و موافقت نامه های بین المللی امضا می شود، در مورد سلاح های سایبری هم باید چنین اقدامی به عمل آید.»

منبع: فارس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد